silence

Alla inlägg under april 2011

Av Caroline Dahlberg - 30 april 2011 08:33

Lördag idá :)

o lika härligt väder idá.. underbart.. 


Igår kom juh min gubbe hem :D
vi åt hemmagjord pizza :)

sen gick vi en runda o Jesper cykla, dro ner till campingen, fastna hos farmor o farfar o prata litta, sen gick vi vidare..

När vi kom hem så börja vi fixa me att smälta chocklad, o så hade vi jordgubbar, banan o äpple till de :) gott! 


idá, Jesper ska på kalas i några timmar i eftermidda, vi ska hämta hans barn :)

o ikväll ska vi kolla på bål ... trevlans..

ska hinna tvätta litta här åsse hade ja tänkt.. 


har långledigt nu.. Så nu hoppas ja på soliga dagar, :)

Nu ska ja fixa me scones.. 

Hajsvajs.

Av Caroline Dahlberg - 29 april 2011 13:42

jaa, de e de :)

Jobba i förmiddas, hämta Jesper, dro ner o handla lite smått o gott :)

Pågarna fick en film åsse.. Batman ;)


gubben min kommer hem idá åsse.. ja e helnöjd :)

Blir hemmagjord pizza idá, gottis..

o sen blir de jordgubbar efter åsse hade ja tänkt , me smält chocklad på kanske? 

o kaffegrädde.. 


Imorrn hämtar vi barnen åsse :)

o Jesper ska på kalas imorrn åsse i några timmar.. :)

Sen åker vi ut till huset... ;)


nu ska ja fortsätta här..

Hajsvajs.

Av Caroline Dahlberg - 28 april 2011 14:45

Jobba i förmiddas, sen dro ja o Nirre ner istan, ja kolla synen, o den va kanon ;)

Detta har varit ett par förvirrade timmar nu...

Men vi hamna på Norrmans o köpte smörgåstårta, kakor o to me oss. Sen skulle vi ut till forsemölla.. men där tyckte vi va för mkt folk :P 

Efter många om o men o lite körning.. så hamna vi på knäbäck o fika där.. 

sen körde vi till orelund o köpte tomater :P


o nu sitter ja här o väntar på att man ska hämta Jesper, han e på utedag me dagis :)

Så nu sitter ja här o tuggar på tomaterna me salt ;)..

o sen har ja hittat min sommardricka ;) Festis - Guavas & Bananas, den va riktet god.. ! så de blir min sommardricka ....


ikväll blir de fotboll för både min o Jespers del :)

Träning för hans del o match för min del.. återstår hur detta går me match..

e juh litta ringrostig.. o så har man varit hemma litta nu pga förkylningen.. 

Ska bli intressant...


o ja saknar min gubbe åsse.. men han kommer hem imorrnkväll :) Längtar!


Nu.

Festis o tomater :)

Hajsvajs.

Av Caroline Dahlberg - 27 april 2011 16:49


          

    


dagen..

cykla ner till campingen för att se om min farmor va hemma, men där va ingen, sen stack vi ner en runda på stranden o titta o plocka sten..

Sen cykla vi till syrran o Tyra :) Sen hamna vi alla i trädgården hos mamma :)

kom hem för en stund sen..


Ikväll blir de lugnt.. tidigt i säng för oss båda, ska upp tidigt imorrn för ja ska jobba på förmiddagen. Inte hämta Jesper försen vid 3 tiden, för dom skulle ha utedag på dagis me de andra dagisen.. 

så ja ska kolla syn o sånt imorrn e de tänkt :P , så ja får övningsköra igen :)

senare på eftermiddan så har Jesper fotboll, sen efter de har ja fotbollsmatch.. 

Så de blir mkt imorrn..


hajsvajs.

Av Caroline Dahlberg - 27 april 2011 09:36

Jaa, o underbart e de, :) 

Jesper älskar vädret lika mkt som en annan..


Idá e vi lediga. jobba igår på förmiddan, på eftermiddan gjorde vi lite muffins :)

sen dro vi bort till lillan, där gjorde Jesper sitt första dopp i poolen för iår ;)

sen prata vi litta me mormor o rolf åsse..  

Efter de dro vi hem, fixa me midda, sen kom gubben hem :)


o i måndags så stack vi till snogeholm o fiska litta  me barnen :)

Ja fick en liten en.. hehe :P


o min förkylning e betydligt bättre, häärligt.. nu kan man spela fotboll igen :D

Match imorrn?

Jesper har börjat sin utefotboll åsse, han e helnöjd :)


Gubben åkte till sthlm imorse.. kommer hem på freda.. 

saknar min man redan., :(


vi ska ut sen, Jesper vill ut o cykla ;) tänkte gå en liten runda.. o sen ner om stranden ?! :) 


Nä.. nu ska man få på sig lite kläder...

hajsvajs.

Av Caroline Dahlberg - 25 april 2011 21:30


               

    

      

Av Caroline Dahlberg - 23 april 2011 21:32

Ja här hemma va de tomt när man kom hem.. sluta jobba nu 9.. 

Jesper e hos sin mormor o morfar, ska sova där inatt, ja ska upp o jobba 7imorrn bitti.. gubben e i huset me hans barn..

Imorrn så kommer dom o hämtar mig o Jesper :) 

Sen drar vi ut till sjöbo o firar litta påsk där hos gubbens mor o hennes gubbe :)


o som ni läste i förra bloggen så har Jesper tagit av stödhjulen på cykeln . :) 

Han gjorde de igår.. o fixa o cykla utan me en gång, super nöjd e han :)

To av dom hos sin mormor o morfar sen cykla han till sin g. mormor o Rolf där fastna vi o drack kaffe o snacka litta, sen dro vi även till syrran o dom o hälsa på.. fastna där åsse en sväng.. 

Sen ble de hemmåt, för ja börja jobba kl 16.. sen hade pågarna mina kul utan mig.. 


i torsdags så dro vi o kolla på hockey me Sebbe, sverige - ryssland.

Sverige förlora.. :/ men de va en bra match. o ja hade kul :)

träffa även en gammal vän där, som ja inte sett på flera år :)


Just nu, packa me mig kläder till jobbet.. platta håret hade ja tänkt mig :)

men, orken ska komma nu åsse.. för ja satte mig rätt bra här faktist..


                

 

       


Nä.. nu får ja sätta igång här.. 

Hajsvajs.

Ovido - Quiz & Flashcards